Najlepsze zamienniki kofeiny

Mialam romans z kawa kilkanascie lat.  Kiedy probowalam ja rzucic, ciezko mi to wychodzilo.

Brakowalo tego smaku, smaku kremowych smietan i substancji slodzacych. Jak sobie przypomne co spozywalam i dodawalam do kawy jako weganka ciarki przechodza mi po plecach. Jak kazdy zwiazek,  ktory jest toksyczny  i nie sluzy zdrowiu pozwolilam  ” jej odejsc” . garfield08-1Nie bylo to latwe zadanie, ale dzieki piciu sokow, udalo mi sie. Bycie uzaleznionym od kawy a skosztowac jej raz na jakis czas to dwie rozne rzeczy. Jako witarianka siegnelam jeszcze kilka razy po organiczna naturalna kawe, ale bez zadnych dodatkow. Wiele znanych witarian  ma bardzo dobre zdanie na temat kawy pod warunkiem, ze nie jest to ta w proszku, nie spijamy jej litrami, nie dosladzamy i nie dodajemy mleka.   Na mojej drodze do zycia wolnego od kawy znalazlam kilka wspanialych mozliwosci, jakie pomogly mi zastapic kawe.

Zdecydowanie zmiana diety, z ciezszej na lzejsza.

Tak –  nawet weganska dieta oparta o ziemniaki i bulki, zapiekane warzywa nie jest dieta idealna dla naszych zoladkow.

 

W zwiazku z tym, ze nie  chce Was dzisiaj zameczac dieta pisze co oprocz pozywienia pomoglo mi rozstac sie z moja ulubiona kawa.

1.   Soki, pije prawie kazdego dnia

2. Yerba mate herbata ( niezwykle rzadko juz teraz, jednak zdarzy sie )

Yerba Mate Herbata jest bardzo wysoka w przeciwutleniacze i jest znana jako napoj uzdrawiajacy.

Jest  w niej mnostwo witaminy A, C, E, B-1, B-2 i B-kompleks, wapn, zelazo, magnez, aminokwasy, krzem i inne. Napoj ten  pomaga w utracie wagi, poprawia swiadomosc  psychiczna i  zwieksza energie.

Pobudza umysl i zwalcza sennosc

Mate pobudza rownie silnie jak kawa, ale na dluzej i bez skutkow ubocznych.

3. Biala herbata ( bardzo mi smakuje i cenie ja za jej wlasciwosci)

Znana jako najmniej przetworzona herbata.   Zapobiega nowotworom i obniza cisnienie krwi. Ze wzgledu na wysoki poziom przeciwutleniaczy,  zwalcza wole rodniki i doskonale wplywa  na skore. Napoj ten  wzmacnia kosci, zeby i dziasla.

5. Herbata Rooibos ( Podaje ja czesto moim dzieciom, sama z niej korzystam)

Cudowny napoj, ktory jest znany, z tego, iz doskonale wplywa na  uklad nerwowy, poprawia trawienie, a takze wzmacnia zeby, kosci i dba od wewnatrz o nasza skore. Herbata rooibos zawiera wiele mineralow, takich jak wapn, mangan, fluor, cynk . Nie zawiera kofeiny.

Guarana

Mala czarna przestała na Ciebie dzialac? Rozwiazaniem moze okazac sie guarana, roslina o najwiekszej zawartosci kofeiny, czterokrotnie przekraczającej ilosc tej substancji w ziarnach kawowca.

W przeciwienstwie do kawy, po wypiciu ktorej dzialanie kofeiny odczuwamy szybko, jednak krotko.  kofeina zawarta w guaranie jest uwalniana wolniej, ale  dluzszy czas. Podobnie jak kawa guarana stawia  na nogi, kiedy jestesmy przemeczeni, zwieksza koncentracje. Co najwazniejsze nie uzaleznia jak kawa

Zen- szen   Uznany za synonim chinskiej medycyny naturalnej.

Lecznicze wlasciwosci korzenia szybko zostaly docenione przez naszych przodkow– wysuszony zen-szen byl na tyle cenny, ze wielokrotnie przekraczal wartosc zlota. No tak coz nam po zlocie kiedy cialo cierpi.

Z korzenia przygotowuje sie napary, ktore pomagaja na wiele dolegliwosci. sa rowniez stosowane jako srodek energetyzujacy.Zen szen dziala inaczej niz kofeina.  Nie dostarcza organizmowi dawki kofeiny, ale wplywa m.in. na wydzielanie hormonow. Dodatkowo, hamujac wytwarzanie kwasu mlekowego. Zen szen pozwala na dłuzszy i bardziej intensywny wysiłek fizyczny.

 IMBIR

Zwieksza ukrwienie mozgu

Zawiera olejki teryczne i substancje zywicowe, ktore maja silne dzialanie lecznicze. Zucie kawalka swiezego imbiru lub popijanie imbirowego naparu pomaga sie skupic

Olejek mietowy

Usunie znuzenie i ukoi bol glowy

Mieta dziala pobudzajaco nie tylko na uklad trawienny, lecz takze nerwowy. Warto nim smarowac skronie i nadgarstki

Koktajl z jagod

Doskonale wplynie na uklad nerwowy

Odzywczy napoj szybko doda, nam energii, a pity regularnie zamiast kawy na sniadanie przyniesie dlugo falowe korzysci dla mozgu. Wedlug najnowszych badan jagody zawieraja bowiem skladniki, ktore zapobiegaja sie starzeniu komorek nerwowych.

Surowe kakao

Jest bardzo bogatym zrodlem magnezu, wapnia, chromu, zelaza, manganu i cynku. Surowe  kakao doskonale wplywa na samopoczucie i koncentracje, redukuje stres i wyczerpanie.

Przeciwutleniacze, ktorych w duzych ilosciach dostarcza nam kakao, maja nie tylko wlasciwosci antyrakowe, ale tez chronia przed wirusami, chorobami skory i zapewniaja dluzsza mlodosc.

Zimny oklad

Poprawi krazenie i doda wigoru

Niska temperatura spowoduje skurcz powierzchniowych naczyn krwionosnych i zwiekszy ukrwienie glebiej polozonych tkanek

Banan

2013-10-09-15.53.12

Wspomoze pamiec

Sredni owoc zawiera tyle samo magnezu, co garsc orzechow. Pierwiastek ten bierze udzial w dostarczaaniu energii dla mozgu.  Dzieki temu poprawia pamiec i koncentracje. Zjedzenie banana, czy wypicie smoothie rozrusza lepiej niz filizanka kawy, magnez pobudzi mozg do pracy a potas wzmocni serce.

Masaz reki

Doda sil w chwili przemeczenia

Na dloniach znajduja sie specjalne punkty energetyczne, ktorych masowani i uciskanie pobudza prace poszczgolnych narzadow. Wszystkie ruchy wykonuj, od czubkow palcow w kierunku serca.

1. Glaszcz – przesuwaj opuszkami  po grzbiecie dloni, potem po wewnetrznej stronie

2 Rozciera – Ujmij dlon midzy palec wskazujacy i kciuk. Kciukiem rob koleczka

3 Ugniataj- Trzymajac dlon w ten sam  sposob, ugniataj kciukiem miejsce przy miejscu cala powierzchnie dloni

 UCISK UCHA

pobudzi i zacheci do dalszej pracy

Na malzowinie znajduja sie liczne zakonczenia nerwow. Ich masowanie dziala pobudzajaco.

Uscisnij opuszkiem kciuka miejsce tuz za uchem, a opuszkiem palca wskzujacego wymasuj cala malzowine, od gory do dolu, wykonujac raz po raz drobne okrezne ruchy

Skacz na trampolinie.

Skakanie na trampolinie w niezwykle dobry sposob wplywa na ludzkie komorki dzialajac na nie leczniczo. Dzieje sie tak, gdyz udowodniono, ze fizyczne poruszanie komorek wplywa na ich prace i stan biochemiczny.

Warto zainwestowac w mala trampoline. Prawie kazdego dnia na niej skacze okolo 5 minut

ROZMARYN

Podniesie zbyt niskie cisnienie krwi

Zawiera olejki eteryczne oraz rozmaryne- substancje, ktore dzialaja silnie pobudzajaco i przeciwbolowo. Nasila tez prace gruczolow nadnerczy, dzieki czemu dodaje nam sil i energii do zycia

Napar z mniszka lekarskigo

Ulatwi oczyszczanie organizmu

Zawiera skladniki, witaminy, potas, cynk, zelazo, a takze choline, ktore ulatwiaja pozbycie sie toksyn i dotlenienie komorek

Chlodny prysznic i masowanie ciala szczotka

A Wy jakie macie niezawodne sposoby na to aby zwiekszyc energie?

Na zdrowie moi mili.

Zycze Wam przyjemnego wieczoru gdziekolwiek jestescie 😉

Wasza W

 

 

Tagi: , , , ,

komentarze 24

  1. Hanusia 17 stycznia 2015 at 19:57 Reply

    właśnie tego mi było trzeba!

  2. VI&RAW 17 stycznia 2015 at 20:33 Reply

    Super mix to maca + kakao !!!

  3. Ronald 17 stycznia 2015 at 23:55 Reply

    Kilka osób chwaliło guaranę, spróbować nie zaszkodzi. Ewentualnie sport – bieganie, siłownia etc.

  4. Marcin 17 stycznia 2015 at 23:57 Reply

    Kofeina = teina = guarana. Związki, które towarzyszą kofeinie w różnych substancjach, to osobna kwestia.

    A największy efekt pobudzający będzie miało odstawienie kofeiny na dłuższy czas.

    Kofeina jest przydatna, ale w sytuacjach awaryjnych, jak zarwana noc, nie na co dzień.

  5. Bolek 18 stycznia 2015 at 09:24 Reply

    Chłodny prysznic? Jak już, to ZIMNY po ciepłym.

  6. Pepsi Eliot 18 stycznia 2015 at 11:58 Reply

    Kawa to nie tylko walory smakowe, ale ten aromat. Szum morza & kafejka przy plaży i poranna kawka z prasówką. Wtedy się łamię, w innych okolicznościach kawy już nie piję.

    Ale nie jestem pewna, czy organiczna czarna kawa, zerwana przez autonomiczne gospodarczo kobiety, nigdy dzieci, to jest takie zło.

    Całe Lazurowe Wybrzeże jest ochlane kawą i czerwonym winem i żyją średnio prawie 95 lat, wliczając w to mężczyzn.

    • Joanna Balaklejewska 19 stycznia 2015 at 17:25 Reply

      Bywaja momentny, w ktorych kawa smakuje wyjatkowo, wtedy ja rowniez siegam po filizanke malej czarnej.
      Jednak najwazniejsze, ze nie potrzebuje jej towarzystwa kazdego dnia 😉

  7. MAX 24 stycznia 2015 at 19:58 Reply

    Za każdym razem jak piję kawe albo jakiegoś energy drinka to robie się senny i tracę koncentracje nawet czasem czyli odwrotnie niż powinno być. Nie potrzebuję tego zbyt często ale tak średnio raz na tydzień potrzebuję takiego kopa. THX za artykuł

  8. Piotrek 29 stycznia 2015 at 12:27 Reply

    A zielona herbata nie jest zamiennikiem kawy?Ja akurat nigdy nie piłem kawy, raz w życiu wypiłem napój energetyczny, ale jego smak mnie zniechęcił do dalszej konsumpcji.

    • Joanna Balaklejewska 29 stycznia 2015 at 15:57 Reply

      Piotr moze byc zamiennikiem, oczywiscie. Swojego czasu pilam ja czesto. Teraz od czasu do czasu. Wspaniale smakuje zimna jako dodatek do smoothie z kostkami lodu i listkami miety 😉

      • Piotrek 2 lutego 2015 at 19:30 Reply

        A w jaki sposób zaparzyć zieloną herbatę w sposób witariański?Czy należy po prostu zalać ją wodą o temperaturze mniejszej niż 40 stopni Celsjusza?Czy wystarczy woda zagotowana, ale nie wrzątek?

        • Joanna Balaklejewska 5 lutego 2015 at 17:00

          My zalewamy ciepla przegotowana woda. Wydobycie smaku i skladnikow trwa troche dluzej okolo godziny, czasami pol- ale warto czekac.

  9. Emeryk 13 lutego 2015 at 12:45 Reply

    Brawo dla autora

  10. niralamba 21 kwietnia 2015 at 19:35 Reply

    wypróbowane sposoby na podniesienie poziomu energii:

    1. stanie na rękach
    2. skakanie w miejscu (trampoliny jeszcze nie mam)
    3. stanie na jednej nodze
    4. muzyka (ostatnio accuradio z Africa Calls
    5. energetyzujące blogi, np. ten 🙂 albo Pepsi
    6. filmiki DurianRidera
    7. wydłużenie oddechu
    8. wyprostowanie pleców
    9. zapalenie światła
    10. olejki eteryczne, np. grejfrutowy

    ale ŻADEN z nich nie dorównuje nagłemu zapaleniu włosów od świeczki nocą
    przed egzaminem, kiedy to wydawało się, że zaraz spokojnie zdrzemnę się nad notatkami.

    // kawy piłam kiedyś hektolitry, teraz wcale i bardzo mi z tym dobrze

    • Joanna Balaklejewska 21 kwietnia 2015 at 20:31 Reply

      Trampolinę polecam, rewelacja!
      Stanie na rękach- coś o tym wiem, gdyż Zuzia często tak robi, kiedy jest zmęczona 🙂
      Stanie na jednej nodze, tak ćwiczymy z Sunnym równowagę
      Koniecznie muszę przyjrzeć się tym rytmom, które polecasz 🙂
      Energetyzujące blogi- na pewno, nie ważne irytują, uczą czy śmieszą
      Odpowiedni oddech to podstawa
      Z resztą się zgadzam. Zapalenie włosów również ” zaliczyłam” na studiach 🙂

  11. Elka 10 kwietnia 2016 at 13:29 Reply

    Yerba jest dobra, ale znacznie lepszy jest żeń- szeń. Jest doskonały dla każdego, wzmacniania skórę, wspomaga koncentrację i odporność na stress, znika senność i znużenie, poprawia się kondycja fizyczna itd. Odkąd stosuję Gold żeń– szeń complex czuję się wspaniale, mam mnóstwo energii i siły przez cały dzień, nawet moje osiągi w bieganiu są znacznie lepsze.

  12. Sandra 20 lipca 2016 at 20:33 Reply

    Właśnie jakiś czas temu zamieniłam kawę na żeń- szeń. Korzystam z trzech rodzai tego korzenia w Gold żeń– szeń complex i dzięki niemu działam na pełnych obrotach, wspomaga koncentrację, dodaje sił witalnych i zwiększa odporność na stress, obecnie nawet po 10 godzinach pracy nie mam problemu ze zmęczeniem. Jest znacznie skuteczniejszy niż kawa, przy jego stosowaniu nie występują spadki energetyczne.

  13. Arleta 5 października 2016 at 18:05 Reply

    Ja mogę polecić Veroni Energy- wodę z taką dawką kofeiny jak jedna kawa. I nie zawiera cukru 🙂

    • Joanna Balaklejewska 16 października 2016 at 09:33 Reply

      Slyszalam bardzo dobre opinie o tej wodzie Arleta, moja siostra ja pije od czasu do czasu. 😉

  14. zielarz 8 lutego 2017 at 08:40 Reply

    Jak dla mnie najlepsza jest ILEX GUAYUSA. Ta roślina w swoich liściach ma najwięcej kofeiny z wszystkich roślin na całym świecie. A dzięki zawartej w niej innych składników nie ma roztrzesienia kofeinowego i skutków ubocznych. Opis tutaj-> http://www.guayusa-wayusa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *