Pokochaj szparagi

Oto wlasnie nastapil zezon na te zielone, soczyste i chrupiace warzywka.
Jako witarianka polecam je spozywac w 100 procentach na surowo.

Sa naprawde przepyszne i malo kaloryczne. Pamietajcie aby nie obierac ich ze skorki, gdyz w niej kryja sie witaminki.
Gotujac wiele tracicie i z prawdziwej skarbnicy witamin niewile zostaje.

Na surowo mozna je jesc z roznymi sosami, najlepiej kiedy sos zrobimy sami.

Ja polecam  z avocado. Mielimy avocado w blenderze, mozna do smaku dodac troche cytryny lub soli, ewentualnie czegos innego.
Taki muss jest bardzo zdrowy. Mozna rowniez zrobic sos pomidorowo czosnkowy, lub pomidorowo – cebulowy. Rowniez sos robimy na surowo. Pomidorki, cebulka i troche przypraw. Nie potrzeba nawet dodawac wody gdyz pomidory sa przeciez wodniste.

Wrocmy jednak do szparag. Moj Sunny zjadl wczoraj zielony muss.

3 dorodne szparagi + pol avocado. Nie dodawalam zadnych przypraw poniewaz nie uwazam aby malemu dziecku byly one potrzebne. Nie przyzwyczajam Sunnego do cukru czy soli. Mamusie kochajace swoje dzieci bardzo czesto robia blad slodzac herbatke swojemu dzieciaczkowi lub podaja bardzo przyprawione potrawy sadzac, ze to ulepszy smak a tak naprawde tylko wyrzadzamy dzieciom krzywde. Dziecko przyzwyczajone do cukru bedzie rzadko siegalo po produkty, ktore go nie posiadaja i wszystko bedzie pfuj..

Mowie to z wlasnego doswiadczenia i nie ma w tym nic z wymadrzania sie :)) Pamietam kiedy Zuzia byla mala, a ja dosladzalam jej herbatke sokiem z agavy. Byl to blad. Pozniej nie chciala pic naturalnych herbatek. Zajelo mi dosc duzo czasu aby przekonac ja do jedzenia nie tylko tego co slodkie.

Przeciez owoce sa slodkie same w sobie, ale zalezalo mi aby jadla warzywka w naturalnej postaci.

Dlatego teraz kiedy Sunny jest malenki czesciej podaje mu zielone warzywka niz slodkie owoce.

Wrocmy jednak do szparag.  Sa dobrym źródłem witamin A, C i E, B , potasu i cynku. Zawieraja także rutyny, które chroni małe naczynia krwionośne od pęknięcia i moga chronić przed promieniowaniem.

Różna barwa wypustek wynika z różnego sposobu uprawy – zielone wypustki wyrastają nad powierzchnię gruntu, a białe rosną przysypane w ziemi.

Ja osobiscie bardziej lubie szparagi zielone

Związki chemiczne zawarte w szparagach m.in. asparagina (aminokwas endogenny), działają pobudzająco na pracę nerek i regulują gospodarkę wodną organizmu ludzkiego. Szparagi mają właściwości przeczyszczające i moczopędne. W medycynie ludowej szparagi były używane jako środek tonizujący, uspakajający oraz środek do leczenia zapalenia nerwów i reumatyzmu. Stosowano je również przy zaburzeniach wzroku, bólach zębów i wielu innych schorzeniach.

Chrupcie, chrupcie na zdrowko!!!!!!!!

Wasza witarianka

Tagi: , , , , , , ,

komentarze 2

  1. Acia 1 czerwca 2012 at 23:32 Reply

    Joasia Uwielbiam Cie :-)Dzeki za tyle swietnych wiadomosci :-)Surowe jest NAJLEPSZE!!! 🙂

    • joanna 4 czerwca 2012 at 05:04 Reply

      Dziekuje Aciu:) Owocek!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *